חטיפי חלבון – כל מה שחשוב לדעת ואיפה לקנות

לכל אחד מאתנו יש מספר קסם שונה, מספר אשר מייצג את כמות החלבון היומית שיש לצרוך ולא משנה אם זה מחטיפי חלבון או מקורות אחרים.

בין אם אתם מעוניינים לרדת במשקל, להתחטב או לעלות במסת שריר, הגעה לצריכת החלבון היומית הוא אחת המטרות החשובות ביותר, ומהווה תנאי בל יעבור על מנת להשיג את היעד שהצבתם.

עם זאת, למתאמנים רבים זהו מעשה לא פשוט בכלל. כך למשל, צריכה של 150-200 גרם חלבון ביום, כל יום, זה לא דבר פשוט בלשון המעטה. בעוד שמזונות רבים הינם עשירים בחלבון, צריכתם על בסיס יומי יכולה להיות מייגעת ומשמימה, ולעיתים תדרוש גם זמן הכנה מסוים. פריבילגיה שאינה מהווה את נחלת הכלל.

למזלנו, כיום השוק מוצף בתוספי תזונה חלבוניים בצורת אבקות חלבון או חטיפי חלבון שונים אשר ניתן לצרוך בקלות על מנת להשלים את דרישת החלבון היומית.

לאחר שנגענו לא פעם באבקות החלבון השונות, בכתבה זו נציג לכם מה שאתם צריכים לדעת לפני שאתם מבצעים הזמנה של חטיף חלבון.

חטיפי חלבון – נעים להכיר

חטיפי החלבון כשמם כן הוא, הינם חטיפים אשר מכילים כמויות גבוהות של חלבון ביחס לחטיפים אחרים. ולרוב גם יכילו הרבה פחות סוכר (על כן “חטיפי חלבון ספורט” למיניהם אינם מוגדרים כחטיפי חלבון). שוק חטיפי החלבון הינו עצום ומכיל חברות רבות המייצרות חטיפי חלבון שונים.

לא כל חטיפי החלבון נבראו שווים והם מגיעים בשלל וריאציות: חטיף חלבון בריא, ובריא פחות, חטיף חלבון קטן, גדול, חטיף חלבון ללא גלוטן, חטיף חלבון טבעוני (המבוסס על מקורות מהצומח), חטיפי חלבון דלי קלוריות (“דיאטטי”), חטיפי חלבון דלי פחמימות ועוד סוגים רבים.

כאשר מה שמבדיל בין החטיפים השונים הוא ההרכב שלהם, כלומר המרכיבים התזונתיים שלהם. ההרכב התזונתי הוא גם שיקבע האם החטיף יהיה זול או יקר, טעים או לא כל כך.

איזה חטיף חלבון הוא הכי טוב?

אם כן, לאור שלל המוצרים הקיימים בשוק, כיצד יש לבחור חטיף חלבונים? או במילים אחרות, מה צריך לחפש בתווית הסימון התזונתי טרם הזמנת חטיף החלבון.

להלן מספר כללים מנחים לבחירת חטיף חלבונים מומלץ:

1. חלבון – מאיפה אתה בא?

חטיפי חלבון המבוססים בעיקר על מי גבינה הינם המומלצים ביותר, מאחר ומדובר במקור חלבון איכותי ביותר. שימו לב לכך שמי הגבינה יהוו מרכיב מרכזי בחטיף החלבון. במידה ואתם טבעונים, ניתן לצרוך חטיפי חלבון על בסיס סויה או שילוב של אורז ואפונה.

להמשך קריאה: סודה לשתיה יכולה לשפר את הביצועים הספורטיביים שלכם

ערכים תזונתיים של חטיף חלבון

2. בהשוואת חטיפי חלבון, הכל יחסי

רצוי לשאוף לכך שהחטיף יכיל כמות נאותה של חלבון (לפחות 30 גרם ל-100 גרם) ביחס של 1:1 לפחמימה או לפחות קרוב לזה (1:1.5). כלומר אם החטיף מכיל 35 גרם חלבון , אידילית רצוי שלא יהיה גם יותר מ-35 גרם פחמימה.

3. קלוריות

חטיפים המכילים כמה שיותר חלבון וכמה שפחות קלוריות הינם החטיפים האידיאליים, במיוחד למתאמנים המחפשים לרדת במשקל. לרוב חטיפים אלו יעמדו על כ-350 קלוריות ל-100 גרם מוצר ויהיו מומלצים כ- “חטיף חלבון בחיטוב”.

4. פחמימות, סוכרים ושומנים

שימו לב מה מקור הפחמימות: חפשו חטיפים המכילים יותר סיבים תזונתיים וכמה שפחות סוכרים כמרכיבי הפחמימה.

כמו כן, ראוי להתייחס גם לכמות השומן בכלל ולשומן הרווי ולשומן טראנס בפרט בחטיף החלבון (למרות שאין תמימות דעים לגבי מובהקות הקשר בין שומן רווי למחלות לב עדיין נמליץ על צריכה מופחתת).

צריכת חטיפי חלבון

בדומה לאבקות החלבון, אין משמעות לעיתוי צריכת חטיפי החלבון. ניתן לצרוך אותם בכל שלב ביום ואין הכרח לצרוך את חטיף החלבון אחרי האימון. כמו כן, החשיבה כי צריכת חטיף חלבון תחליף ארוחה הינה חשיבה שגויה. חטיפי החלבון הינם תוסף בלבד ואינם באים על חשבון הארוחות אלא בנוסף.

חטיפי חלבון טבעוניים

לטבעוניים שבינינו קיימים חטיפי חלבון ממקור צמחיים שונים כאשר חטיפים המבוססים על סויה או על שילוב של אורז ואפונה הם המומלצים ביותר. אז ניתן לציין שבהחלט, יש מבחר של חטיפי חלבונים ממקורות טבעוניים למי שצריך. חטיף החלבון הטבעוני המומלץ עלינו הוא החטיף של MusclePharm, ניתן לראות פירוט בטבלה למטה.

חטיפי חלבון כשרים

רוב חטיפי החלבון הינם לרוב כשרים למהדרין, כשההכשר יצויין על פני האריזה. אנחנו ממליצים על רכישת חטיפי חלבון מהטבלה מטה, כאשר בעמוד המוצר עצמו יצויין Kosher Dairy שיסמן על חטיף חלבון כשר. חטיף החלבון הכשר המומלץ על ידנו הוא החטיף מבין Quest Nutrition הותיק והאמין, מוזמנים לעיין בטבלה מטה לפרטים.

להמשך קריאה: חלבון קזאין לפני השינה – המלצה מדעית או טענה בלי תכלית?

קניית חטיפי חלבון איכותיים

איפה קונים חטיפי חלבון? אצלינו כמובן! או יותר נכון, באתר iHerb שאיתו יש לנו שיתוף פעולה. למי שאינו מכיר, מדובר באתר אמריקאי המוכר תוספי תזונה איכותיים מכל הסוגים ומבצע משלוח לארץ תוך כ-4 ימי עבודה (בדקנו!)

אריזת חטיפי חלבון מעולים מבית MET-Rx

אריזת חטיפי חלבון מעולים מבית MET-Rx

9 יחידות

כל חטיף מכיל 31 גרם חלבון ממקורות איכותיים, בשילוב של פרי אמיתי. בטעם תפוח, וזמין במגוון טעמים נוספים בלינק.
במחיר של כ-10 ש”ח לחטיף!

חבילת חטיפי חלבון איכותיים וכשרים מבית Quest

חבילת חטיפי חלבון איכותיים וכשרים מבית Quest

12 יחידות

כל חטיף מכיל 21 גרם חלבון ממקורות איכותיים הכולל את כל, בעל יחס חלבון לפחמימה של 1:1. בטעם שוקולד צ’יפ, זמין במגוון טעמים נוספים בלינק. מדובר על חטיף חלבון כשר.
במחיר של פחות מ-10 ש”ח לחטיף!

חבילת חטיפי חלבון טעימים במיוחד מבית Muscle Pharm

חבילת חטיפי חלבון טעימים במיוחד מבית Muscle Pharm

12 יחידות

חטיפי חלבון מחברה ותיקה ואיכותית. כל חטיף מכיל 20 גרם חלבון ממגוון מקורות איכותיים (חלב ומי גבינה). יחס חלבון לפחמימה 2:3, בטעם קרמל, זמין בטעמים נוספים בלינק.
בחיר של פחות מ-9 ש”ח לחטיף!

חטיפי חלבון טבעוניים מבית MusclePharm

חטיפי חלבון טבעוניים מבית MusclePharm

12 יחידות

חטיפי חלבון טבעוניים האיכותיים ביותר היום מחברה ותיקה ואמינה. כל חטיף מכיל 15 גרם חלבון, ללא GMO, ממקורות אורגניים וללא גלוטן. החלבון האיכותי ביותר ממקורות צמחיים שאפשר להשיג. זמין בטעמים נוספים בלינק.
בחיר של פחות מ-10 ש”ח לחטיף!

חבילת חטיפי חלבון טבעונים, ללא גלוטן מבית Rise

חבילת חטיפי חלבון טבעונים ללא גלוטן מבית Rise

12 יחידות

מכיל 15 גרם חלבון ממקורות צמחיים בלבד (אגוזי קשיו, אפונה, חרוב ועוד), ללא גלוטן. יחס חלבון לפחמימה 3:5,
בטעם שוקולד קוקוס, זמין בטעמים נוספים בלינק. כמו כן, החטיף כשר.
במחיר של פחות מ-10 ש”ח לחטיף!

חטיפי חלבון – שורה תחתונה

חטיפי החלבון מהווים מוצר נוח להשלמת צריכת החלבון היומית. בעוד שקיימים שלל חטיפים שונים בשוק, רצוי לבחור את אלו אשר מכילים כמה שיותר חלבון (שמקורו ממי גבינה) וכמה שפחות מכל השאר. שיהיה בתאבון.

מה קראנו עד עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא:

קרניטין – שורף שומנים או שורף ארנקים?

ל-קרניטין (L-Carnitine), לפעמים נכתב פשוט כלקארניטין, היא תרכובת אשר בנויה מ-2 חומצות אמינו – ליזין ומתיונין. ל-קרניטין מוכר בהקשר של חמצון חומצות שומן לאנרגיה (וכתוצאה