הסכנות הרפואיות בקעקועים: סכנות בריאותיות ותופעות לוואי

סכנות בריאותיות ותופעות לוואי בקעקועים

אתה יכול להיות הבעלים הגאה של קעקוע חדש תוך מספר שעות ספורות – אך אל תתנ/י לקלות התהליך לעצור אתכם מלחשוב על הסיכונים הטמונים בעשייתו. אז לפני שאתה עושה קעקוע, וודא שאתם יודעים במה כרוך הטיפול וכיצד להפחית את הסיכונים האפשריים. במאמר נפרט על העיקריים שבהם.

קודם כל, איך עושים קעקוע?

קעקוע הוא ציוראו עיצוב קבוע הנעשה על העור על-ידי פיגמנטים (תרכובת צבעונית) המוחדרים ע”י דקירות לשכבה העליונה של העור. רקמת העור מורכבת משלוש שכבות: אפידרמיס, דרמיס והיפודרמיס, כאשר קעקוע נעשה על העליונה, אפידרמיס.
בדרך כלל, המקעקע משתמש במכונת קעקועים שהיא במכונת כף יד העובדת בדומה למכונת תפירה, כאשר אחד או יותר מחטים חודרים את העור שוב ושוב אלפי פעמים ובכל ניקוב, המחטים מחדירים טיפות דיו קטנטנות.

חשוב לציין, שהתהליך – המתבצע ללא הרדמה – מתוקף היותו חודרנו, גורם לדימום קטן וכאבים קלים עד בינוניים, ויש בו אי נעימות קלה התלויה באיזור הקעקוע. אבל, שום דבר קריטי.

דע את הסיכונים בקעקוע

קעקועים נעשים על ידי חדירת העור עם מחט כפי שצויין קודם, מה שאומר שזיהומים בעור יחד עם סיבוכים אחרים הם בגדר האפשרות, כולל:

  • תגובות אלרגיות. צבעי קעקוע – במיוחד צבעי אדום, ירוק, צהוב וכחול – עלולים לגרום לתגובות עור אלרגיות, כגון פריחה מגרדת באיזוור הקעקוע. יכול להתרחש אפילו שנים לאחר ההתקעקעות.
  • זיהומים בעור. זיהום בעור הוא תופעת לוואי אפשרית לאחר הקעקוע.
  • בעיות עור אחרות. לפעמים יכול להיווצר אזור דלקתי הנקרא גרנולומה סביב דיו הקעקוע. קעקוע גם יכול להוביל לקלואידים – אזורים מוגבהים הנגרמים כתוצאה מצמיחת יתר של רקמת צלקת.
  • מחלות הנישאות בדם. אם הציוד המשמש ליצירת הקעקוע היה מזוהם בדם נגוע, אתה יכול להידבק במחלות שונות העוברות בדם – כולל סטפילוקוקוס אאורוס עמיד בפני מתצילין (MRSA), הפטיטיס B והפטיטיס C. חשוב מאוד לוודא שהציוד סטרילי וחד פעמי!
  • סיבוכי MRI. לעיתים נדירות, קעקועים או איפור קבוע עלולים לגרום לנפיחות או צריבה באזורים הפגועים במהלך בדיקות דימות תהודה מגנטית (MRI). במקרים מסוימים, פיגמנטים של קעקועים עלולים להפריע לאיכות התמונה.

להמשך קריאה: למה 'אסור' לאכול יותר מ-2 אגוזי ברזיל ביום?

כמו כן, חשוב לציין שייתכן ויהיה צורך בתרופות או בטיפול אחר אם אתה נתקל בתגובה אלרגית לדיו הקעקוע או אם אתה מפתח זיהום או בעיית עור אחרת ליד קעקוע.

וודא שאתה מוכן

לפני שאתה עושה קעקוע, תחשוב על זה היטב. אם אינך בטוח או חושש שאתה עלול להתחרט, תן לזה יותר זמן. אל תתנו לעצמכם להלחץ, ואל תעשו קעקוע אם אתם תחת השפעת אלכוהול או סמים. בחר את מיקום הקעקוע בזהירות. שקול אם אתה רוצה את האפשרות להסתיר את הקעקוע שלך מתחת לבגדים. זכור גם כי עליה במשקל – כולל עלייה במשקל בהריון – עלולה לעוות את הקעקוע או להשפיע על מראהו.

התעקשו על אמצעי בטיחות

כדי לוודא שהקעקוע שלך יוחל בבטחה, שאל את השאלות הבאות:

  • מי עושה את הקעקוע? גשו לסטודיו קעקועים בעל שם, המעסיק עובדים מאומנים בלבד. זכור כי דרישות הרגולציה ותקני הרישוי משתניםממדינה למדינה. פנה למשרד הבריאות בעיר, המחוז או המדינה שלך למידע על רישוי ותקנות מקומיים.
  • האם המקעקע לובש כפפות? וודא שהקעקוע שוטף את ידיו ולובש זוג כפפות הגנה חדשות לכל הליך.
  • האם המקעקע משתמש בציוד מתאים? וודא שהקעקוע מסיר את המחט והצינורות מאריזות אטומות לפני תחילת ההליך. גם פיגמנטים (דיו קעקועים), מגשים או מיכלים צריכים להיות ללא שימוש.
  • האם הקעקוע מעקר ציוד שאינו חד פעמי? וודא שהקעקוע משתמש במכונת עיקור חום (חיטוי) כדי לעקר את כל הציוד הרב פעמי בין הלקוחות. מכשירים ואספקה ​​שלא ניתן לעקר בעזרת חיטוי – כולל ידיות מגירות, שולחנות וכיורים – יש לחטא עם תמיסת חיטוי או אקונומיקה מסחרית לאחר כל שימוש.

להמשך קריאה: מהו הקינזיו טייפ ולמה הוא טוב?

שמור היטב על הקעקוע שלך

האופן שבו אתה דואג לקעקוע החדש שלך תלוי בסוג ובהיקף העבודה שבוצעה. אולם בדרך כלל תצטרך:

  • שמור על עור מקועקע נקי. השתמש במים וסבון רגיל ומגע עדין. בזמן המקלחת, הימנעו מזרמי מים ישירים על העור החדש והמקועקע. אל תשפשף את האיזור עם מגבת, אלא טפח בעדינות עד שיתייבש.
  • השתמש בקרם לחות. מרחי קרם לחות עדין על העור המקועקע מספר פעמים ביום.
  • הימנע מחשיפה לשמש. שמור את האזור המקועקע מהשמש למשך מספר שבועות לפחות.
  • הימנע משחייה. התרחק מבריכות, ג’קוזי, נהרות, אגמים וגופי מים אחרים בזמן שהקעקוע שלך מתרפא.
    בחר ביגוד בזהירות. אל תלבש שום דבר שעלול להידבק לקעקוע.
  • אפשר עד שבועיים לריפוי. אין לקלףכל גלד, מה שמגדיל את הסיכון לזיהום ועלול לפגוע בעיצוב ולגרום לצלקות.

וכמובן, אם אתה חושב שהקעקוע שלך עלול להיות נגוע או שאתה חושש שהקעקוע שלך לא מחלים כראוי, פנה לרופא שלך!

מה קראנו עד עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא:

עובדים במשמרות כך תשמרו על המשקל
עובדים במשמרות? כך תשמרו על המשקל

כ-20% מהעובדים בעולם, עובדים במשמרות (כ-700 מיליון אנשים בעולם). בין אם אלו עובדי ייצור, מאבטחים, חיילים, רופאים, אחיות וכדומה. עובדי משמרות, בשונה ממי שטס למדינה