המדריך לבחירת השייקר הנכון בשבילכם

בחירת השייקר הנכון בשבילכם

בשנים האחרונות ההבנה בדבר חשיבות צריכת חלבון מספקת הכתה שורש בקרב מתאמנים רבים ולא רק. הבנה זו הביאה לפריחתה של תעשיית אבקות החלבון. באופן מקביל, עם העליה המתמדת במספר צרכני אבקות החלבון, כך גם משגשגת לה תעשיית בקבוקי השייקרים המקצועיים לתוספי המזון השונים בכלל ולאבקות החלבון בפרט, כאשר השייקר מהווה פתרון פשוט ויעיל לצריכה של אותן אבקות החלבון.

לבקבוק השייקר (בעברית משקשק/מטלטל) יתרונות רבים והוא מגיע בשלל דגמים. על כן, קל מאוד לחוש בלבול בבואנו לקנות אחד לחדר הכושר בשל המבחר העצום הקיים.

בכתבה זו נציג את סוגי השייקר השונים הקיימים בשוק ונעמוד למעשה על מה חשוב לדעת לפני שרצים לקנות ולשקשק.

למה בכלל צריך שייקר לאבקת חלבון?

על איכותן הרבה של אבקות החלבון השונות כתבנו כבר רבות בשלל כתבות. השייקר מהווה בעצם את הכלי המתאים ביותר לצריכה נאותה של אותן האבקות ועל כן משומש כיום בידי מיליוני אנשים בעולם.

לשייקר מספר יתרונות משמעותיים:

ערבוב

התפקיד המרכזי והמהותי ביותר של השייקר הוא ערבוב האבקה. שייק חלבון אשר לא מעורבב כראוי יותיר גושים חלבוניים דבוקים לצידי הכלי כך שלא רק שיהיה יותר קשה לנקות אותו והוא יהיה פחות טעים, אלא חמור מכך, לא תקבלו את מלוא תכולת החלבון ששמתם מראש.

בשביל מה צריך שייקר לאבקת חלבון

כך למשל כף אבקת חלבון (Whey) תכיל לרוב כ-25 גרם חלבון, ובערבוב לא יעיל חלק מהכמות הזו לא תגיע לגופכם להזין את השרירים וספירת צריכת החלבון היומית שלכם תיפגע. לכן, בין אם אתם מערבבים עם חלב או מים, ערבוב אחיד בו כלל האבקה נמסה הוא קריטי ביותר. לשייקרים שונים יש יכולות ערבוב שונות ועל כן יש חשיבות לסוג השייקר שתקנו.

נוחות

שייקר החלבון מאפשר נוחות וגמישות תזונתית רבה.

להמשך קריאה: חטיפי חלבון – כל מה שחשוב לדעת ואיפה לקנות

ראשית הכנת מנת החלבון לא מצריכה כמעט שום מאמץ, פשוט שמים כף חלבון, מוסיפים מים/חלב ומערבבים. שנית, ניתן פשוט לשים אבקה בשייקר, לאכסן בתיק, לצאת לדרך ולצרוך במהלך היום בנוחות, בין אם זה שייקר בעבודה או לחדר כושר, החלבון הינו עמיד ביותר ולא יתקלקל כמו מאכלים אחרים.

יתרון נוסף לשייקר הוא כי הוא לא מוגבל רק להכנת אבקות חלבון אלא ניתן להשתמש בו להכנת שלל מזונות אחרים. כך לדוגמה ניתן להשתמש בו ל- ערבוב רטבים לסלט, הכנת פנקייים, משקאות יוגורט, פודינג, חביתות ועוד.

אילו סוגי שייקרים קיימים בשוק?

כיום קיימים שלל מותגים של שייקרים שונים המתבססים על 3 סוגים עיקריים של שייקרים מקצועיים:

1. שייקר עם כדור קפיץ – זהו השייקר הסטנדרטי והזול ביותר. מורכב לרוב ממכסה, מיכל ערבוב, וכדור קפיץ לערבוב. לשייקר זה יכולות ערבוב בסיסיות ביותר ולעיתים מצריך מספר לא מבוטל של שקשוקים על מנת להגיע להמסה מלאה.

2. שייקר חכם (Smart Shaker) – בגדול מדובר על שייקר עם תוספת של גאדג’טים על מנת להגביר את חווית המשתמש.

בנוסף למיכל ולמכסה הערבוב, שייקרים אלו יכילו לרוב מאפיינים נוספים כמו – תא נפרד לאכסון האבקה, תא לאכסון כמוסות ו/או פירות יבשים (התאים מתברגים למיכל השייקר), וו נשיאה (שאקל) לתליה, ורשת לשבירת גושי האבקה לרוב על חשבון כדור הקפיץ. מחירם יהיה מעט גבוה יותר משייקר פשוט עם קפיץ.

שייקר חכם Smart Shaker

3. שייקר חשמלי – זהו השייקר בעל יכולות הערבוב הגבוהות ביותר ובהתאם לכך גם המחיר (בד”כ פי 5 יותר מהפשוט). מדובר למעשה בבלנדר מוקטן אשר יכול להיות ביתי או נייד אשר ניתן להטענה (כבל USB, חיבור לחשמל וכו’). לרוב יכיל מכסה ומיכל, בין 4-6 להבי פלדה/נירוסטה, בסיס חשמלי עם כפתור הפעלה.

שייקר חשמלי לערבוב חלבון

על מה חשוב לתת דגש בעת בחירת שייקר לאבקות חלבון?

מעבר ליכולות הערבוב יש מספר מאפיינים נוספים שיש לתת להם דגש טרם הרכישה:

להמשך קריאה: 3 סיבות לצרוך אבקות חלבון – כל מה שרצית לדעת על אבקת חלבון

תקציב

במידה והתקציב לא משחק משמעות, אפשר להתפנק בשייקרים יקרים יותר מאחר והנוחות תהיה רבה יותר. במידה ואתם קצת לחוצים על כסף, שייקר עם קפיץ יעשה את העבודה, רק תצטרכו לשקשק טיפה יותר.

גודל וניידות

השייקרים מגיעים בגדלים שונים, כאשר קיבולת מיכל הערבוב אשר מתחילה מנפח של 400 מ”ל צפונה, ותאי אחסון נוספים הם המשפיעים על הגודל הסופי של השייקר. ככל שהשייקר יהיה גדול יותר כך הוא יהיה פחות נוח לנשיאה. מצד שני, במידה ואתם צורכים גיינרים, שבהם כמות אבקה גדולה יותר מאבקות חלבון, תדרשו להשתמש בשייקר בעל קיבולת גבוהה יותר.

פלסטיק

רוב השייקרים עשויים מפלסטיק. שימו לב שהשייקר עשוי מפלסטיק שאינו מכיל BPA, זאת מאחר ומספר מחקרים הראו כי חומר זה עלול להיספח לתוך מאכלים ומשקאות ישירות ממיכלי פלסטיק ועשוי להוביל להשלכות בריאותיות מזיקות.

יש לסייג כי ה-FDA לא חולק את אותה עמדה, מאחר ועמדתו היא כי רמות ה-BPA שנספגות במזון הן נמוכות ואינן מזיקות, ולכן הנושא כרגע עומד בחזקת Better safe than sorry.

קלות ניקוי

צרכני אבקות החלבון לרוב ישתו משקה חלבוני אחד או יותר ביום, לכן קלות הניקוי עלולה לשחק תפקיד משמעותי בבחירת סוג השייקר הרצוי. כך למשל השייקר הפשוט ביותר, שייקר הקפיץ יהיה גם הכי קל לניקוי מאחר והוא מכיל את כמות הרכיבים הקטנה ביותר, בעוד שלשייקרים החכמים למשל יש מספר חלקים גדול יותר אשר דורש שטיפה יומית.

משוב ממשתמשים

היוועצו בחברים/מכירים ופורומים למיניהם על מנת לקבל תמונה כללית של יתרונות וחסרונות של סוגי שייקרים שונים וכמו כן על חברות שונות המייצרות שייקרים אלו.

מה קראנו עד עכשיו?

מאמרים נוספים בנושא:

קרניטין – שורף שומנים או שורף ארנקים?

ל-קרניטין (L-Carnitine), לפעמים נכתב פשוט כלקארניטין, היא תרכובת אשר בנויה מ-2 חומצות אמינו – ליזין ומתיונין. ל-קרניטין מוכר בהקשר של חמצון חומצות שומן לאנרגיה (וכתוצאה