ספורט לייף - חדר כושר בפרדס חנה

הליכה ספורטיבית, כל הטעויות

הליכה ספורטיבית, כל הטעויות

אוהבים לצאת להליכות ספורטיביות? הליכה זה אמנם ספורט שאינו מזיק, אך ישנם אנשים רבים שאינם מודעים לטעויות הרבות שהם מבצעים בהליכה, היכולות לגרום לכאבי גב וללחץ על המפרקים. האם גם הגוו שלכם מקדים את הרגליים בהליכה ויוצר צורת משולש? דליה מנטבר מסבירה כיצד הולכים נכון
 
מרבית האנשים לא מודעים לטעויות הרבות שהם מבצעים בהליכה ספורטיבית, אך בהחלט משלמים את המחיר בכאבי גב וצוואר, סחרחורת, עומס על הפרקים, קיצור השרירים ובעיות יציבה.. לפניכם תשע טעויות נפוצות בהליכה ספורטיבית:

1. שימוש בנעליים לא נכונות. אנשים רבים משתמשים בנעל אופנתית ולא בנעל שנועדה להליכה עם בולמי זעזועים. מעבר לכך, רצוי לרכוש נעלי ריצה במידה אחת יותר גדולה, כי בזמן מאמץ הרגל מתרחבת.

2. הגוו מקדים את הרגליים. טעות שיוצרת עומס גדול מאוד על שרירי הגב התחתון והמפרקים. רצוי לייצב את הגב ממש מעל האגן, ואז להשתמש בכוח של שרירי הבטן ומרכז הגוף להליכה יעילה יותר.

3. הרמת הכתפיים. גורמת למתחים באזור חגורת הכתפיים, עורף והצוואר, ועשויה אף לגרום לכאבי ראש כרוניים. פתרון: לחיצת אזור השכמות וגורת הכתפיים מטה, בנוסף שימוש בנשימה גבית.

4. חוסר תכנון של קצב ההליכה. אנשים רבים לא משלבים נכון בין התנועה לנשימה מה שגורם להליכה בקצב לא קבוע. פתרון: ייעול הפן האירובי על ידי שליטה בקצב הנשימה, לדוגמא: שני צעדים זמן שאיפה, שני צעדים זמן נשיפה.

5. שליחת הראש קדימה מקו הכתפיים. טעות הגורמת למתח עצום וכאבים כרוניים בעורף. פתרון: בזמן הליכה מהירה יש למקם את הראש ממש בהמשך לעמוד השדרה (שממוקם בהמשך האגן). להקפיד הסנטר יהיה מוטה למטה והמבט הוא רחוק קדימה ולמטה.

6. "ענטוז", טלטול האגן מצד לצד. יוצר נפילה של הגוף בכל פעם לרגל אחרת, מה שגורם לשחיקה של מפרקי הירך ונזק לחוליות התחתונות של הגב. פיתרון: לייצב עד כמה שאפשר את האגן ולהשתמש ברירי הישבן בחיפה של הרגל האחורית.

7. החזקת החזה למעלה והבטן החוצה. במידה והגב נוטה אחורה באופן יחסי לאגן, הדבר גורם לכאבים חזקים מאוד באזור הגב התחתון, לקיצור שרירים אחוריים ברגליים ולחולשת שרירי בטן. פתרון: ייצוב הגב ממש מעל האגן, ושימוש בכוח של שרירי הבטן ומרכז הגוף להליכה יעילה יותר.

8. ויתור על החזקת שרירי הבטן בהליכה. שרירי הבטן הם התומכים בשרירי הגב וביציבה והזנחתם מביאה לליקויי יציבה. פתרון: "שאיבה" ולחיצה של שרירי הבטן פנימה ולמעלה.

9. נעילה של הברכיים בזמן ההליכה. טעות נפוצה הגורמת לשחיקת מפרקי הברך ולדלקות באחורי הברך.
פתרון: להקפיד על יישור מבוקר של הברכיים וחיזוק השרירים הפנימיים של הירכיים.