ספורט לייף - חדר כושר בפרדס חנה

פיתוח גוף: טיפים לאימון נכון

פיתוח גוף: טיפים לאימון נכון

פיתוח גוף אינו כולל רק עבודה מאומצת על שרירים, תרגילי התעמלות וכושר. פיתוח גוף הוא גם התאמה של אימון הכושר למבנה גופינו, הקפדה על שינה נכונה ועל תזונה מתאימה.
 
ישנם הרבה מאד תרגילי כושר גופני והמלצות שיכולות להיות משולבות בתוכנית אימון כושר לבניית שרירים בדרך מהירה יותר ויעילה יותר.

דבר אחד שעל כל אחד לזכור הוא ששרירים לא נבנים בין לילה. ישנם גימיקים רבים מספור בשוק ועל כן אנשים צריכים להיות מודעים לרמאויות שמכוונות רק כלפי עשיית רווחים כבדים. הדרך הטובה ביותר להשגת פיתוח גוף היא באמצעות אימונים סדירים וקבועים. תוכניות כושר גופני לא רק קשורות לכושר ולאימון שרירים, אלא גם מתמקדות בתזונה נכונה ובאורח חיים נכון.

אנשים מכל גודל, גיל ומין צריכים תוכנית אימון כושר שמכוונת לתרגילים המתאימים בצורה הטובה ביותר לצורכיהם האישיים. לדוגמא, אדם בעל מבנה גוף קטן עם נפח קטן ומעט שרירים צריך למצוא תוכנית אימונים למטרת פיתוח גוף שמיועדת לבניית חוזק שרירים בנוסף לנפח. בצד השני של הטווח נמצא אדם בעל שרירים גדולים ונפוחים, אך בעלי חוזק מועט. שרירים גדולים אלו יכולים להיות מטעים, משום שהם משדרים חוזק, אך למעשה הם חלשים.

אנשים, כמו אלו בדוגמא, חייבים למצוא תרגילי כושר גופני אחרים כדי למקסם את האזורים שבהם הם חלשים ולשמור על האזורים שבהם נמצאות נקודות החוזק שלהם. ישנה דרך נכונה (כמו שיש דרך שגויה) להתאמן, במיוחד כאשר עוסקים במטרת פיתוח גוף וחיוני שאדם יישם את השיטה שמתאימה ביותר לסוג הגוף שלו ולמצב הגופני הנוכחי שלו.

כאשר עוסקים במטרת פיתוח גוף, יש להסתכל על חלוקה של שלושה סוגי גוף ולעבוד לפיה:
1. אדם בעל מבנה גוף צר וארוך, גפיים ארוכות ומסות שריר ושומן נמוכות.
2. אדם בעל מבנה גוף שרירי ומראה תקיף.
3. אדם בעל מבנה גוף המאופיין במסת שומן גבוהה ומסת שריר נמוכה.

כל אחד מסוגי הגוף האלה דורש שיטות אחרות של תוכניות אימון כושר. זו הסיבה מדוע יש צורך לחקור את הדרישות האלו לפני קביעת סדר יום הכולל בתוכו אימון שרירים.

כאשר מנסים לבנות שרירים, חייבים לקבוע מטרות הגיוניות ולא מעבר ליכולות. חשוב לא להגזים באימון הכושר ובאימון פיתוח גוף ויש לזכור שמומלץ לשמור על תדירות אימון של שלוש פעמים בשבוע בלבד. הסיבה שלא כדאי להתאמן מדי יום היא ששרירים צריכים זמן כדי להתאושש ולנוח, כך שמומלץ להקדיש יום למנוחה בין כל אימון, כדי שלא לפגוע בגוף או להזיק לו.

בנוסף, חיוני גם לנהל סגנון חיים בריא. שינה טובה ובתזונה נכונה צריכים להיות בעדיפות ראשונה. כדי להשיג יותר אנרגיה לאימון הכושר צריך לאכול מאכלים עשירים בחלבונים חצי שעה עד שעה לפני האימון.

אימוני כושר למטרת פיתוח גוף צריכים להכיל שילוב של היקף גבוה בעצימות בינונית; ההיקף מתייחס לכמות מערכות התרגילים והעוצמה מתייחסת לסוגי החזרה.

לסיכום, פיתוח גוף ובניית שרירים כמו גם עבודה על חוזק השריר תלויה במסירות של האדם לאימון כושר ולתוכניות כושר שמותאמת למטרותיו, ליכולותו, למצבו הפיזי ולמוכנותו להגיע לתוצאה הרצויה. אם עוקבים אחר המרכיבים האלה, התוצאה תהיה חיובית.